Reč je šumadijskom koridoru koji će spajati centralnu i istočnu Srbiju, a biće dug 245 kilometar. Radovi na izgradnji ovog auto- puta trebalo bi da počnu za manje od dve godine.
Auto-put "Vožd Karađorđe" povezaće Auto put "Miloš Veliki" od Lajkovca, a ići će preko Aranđelovca, Topole, Rače, Svilajnca i Despotovca sve do Bora.
- Reč je o potpuno novom auto-putu odnosno potpuno je nova trasa. To znači da nije reč o ni o kakvoj rekonstrukciji ili proširenju postojećeg puta. U toku su pripreme za izradu projektne dokumentacije, a plan je da se s radovima počne najkasnije u proleće 2021. Međutim, sve dalje pojedinosti znaćemo kad bude uređen projekat - pojašnjava Aleksandar Senić, direktor sektora za izgradnju u "Koridorima Srbije".
Senić ističe da je izgradnje ovog puta od izuzetne važnosti jer je Šumadija zaobilažena svim auto-putevima.
- Ovaj auto-put ići će kroz srce Šumadije. Biće od velikog značaja i to posebno za građane centralne Srbije pošto će povezati Šumadiju sa svim koridorima, ali i istočnom Srbijom - naglašava Senić.
Direktor sektora za izgradnju u "Koridorima Srbije" navodi da će izgradnja auto-puta "Vožd Karađorđe" trajati nekoliko godina. Inače, izgradnju šumadijskog koridora najavio je u nedelju predsednik Aleksandar Vučić na svečanosti povodom puštanja u saobraćaj auto-puta od Obrenovca do Ljiga.
- Doneli smo odluku da krenemo u privremenu izradu projektne dokumentacije za izgradnju auto-puta "Vožd Karađorđe" i brze saobraćajnice koje treba da ide u ipsilon kraku od Mladenovca do Aranđelovca, od Topole do Rače, Svilajnca do Despotovca i Bora. Biće nazvan po onom ko je podigao Prvi srpski ustanak. Proći će taj auto-put i kroz Viševac gde je on rođen. Tim putem ćemo pokazati kako Srbi kad se pomire i kad zajednički rade umeju da naprave zajedničke rezultate - kazao je Vučić.
Krajem oktobra od Beograda do Bugarske za tri sata
Poslednja deonica kojom će Koridor 10 biti kompletan biće puštena u saobraćaj do kraja oktobra. Reč je o deonici Prosek- Crvena Reka dugoj 22.5 kilometra, a koja se nalazi na istočnom kraku Koridora 10 koji će Srbiju spojiti sa Bugarskom.
- Završeni su radovi na poddeonici Prosek - Brancarevo u dužini od 9.4 kilometra kao i tunel dug 800 metara. Ostaje da se završi levi poluprofil od 12,3 kilometra na poddeonici Bancarevo - Crvena Reka. Otvaranjem istočnog kraka Koridora 10 od Beograda do granice s Bugarskom stizaće se najviše za tri sata - navodi Senić iz "Koridora Srbije".
Uskoro izgradnja moravskog koridora
Aleksandar Senić iz "Koridora Srbije" kaže da će već za mesec dana početi izgradnja moravskog koridora koji će povezati Srbiju iznutra odnosno dva koridora - 10 i 11. Naime, povezuje Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kreljevo i Čačak.
- Moravski koridor biće dugačak 112 kilometara. Jedan od sigurno najtežih izaiova za graditelje na toj trasi biće ragulacije Zapadne Morave - kaže Senić.